torsdag 5 februari 2009

Runda 16

6.8 kilometer sprangs på 35 minuter och 15 sekunder. Medelpulsen låg på 168 slag per minut och gick ner under 100 efter 4 minuter och 10 sekunder.

Efter 15.2 kilometer i tisdags var det idag dags för att testa hur jag ligger till tempomässigt i min träning. Mitt mål idag var inte att gå på max utan att försöka hitta ett tempo där jag har en kontrollerad andning och inte bygger upp mjölksyra i kroppen. Detta gick alldeles utmärkt och det visade sig att tempot i tid per kilometer var 5 minuter och 10 sekunder. Jag hoppas på att kunna sänka detta tempo till strax under 5 minuter innan det är dags för loppet med stort L.

Kroppen kändes annars riktigt pigg och utan betydande blessyrer efter superdistansrundan.

Satte idag åter min ipod på "blanda spår" och jag fick då hjälp av bland annat DJ Q, NWA, NAS, Kent, The Roots och Tori Amos med flera att ta mig runt på den hårda asfalten.

/Spring väl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar