15.2 kilometer avverkades på 86 minuter och 10 sekunder. Medelpulsen låg på 165 och gick ner under 100 efter 4 minuter och 15 sekunder.
Idag var det dags för det första superdistanspasset i min uppladdning inför Göteborgsvarvet. Efter att ha vilat i två dagar kändes min kropp pigg och redo för denna rejäla utmaning som dessutom innehöll två rejäla stigningar. Den första kom efter ca 3 kilometers löpning. 1300 meter medelhård backe tog mig från botten av Färjestaden upp till Älvsborgsbrons topp. Nästa stigning kom sedan efter ca 8 kilometers löpning. 1400 meter medelhård backe tog mig från Änggården upp till Landala egna hem. Dessa backar var rejält jobbiga måste jag erkänna, men det känns grymt bra att ha dessa i minnet när varvets två stigningar närmar sig. Om jag inte minns helt fel är båda broarna på varvet dessutom inte i närheten av de två stigningarna som jag genomförde idag.
Idag var även första gången jag sprang med ryggsäck. Detta då jag sprang hem från jobbet och var tvungen att få med mig mina kläder hem... Det var helt okej att springa även om jag var klantig och packade mina nycklar i topplocket och därför fick lyssna på ett lågt skramlande som ackompanjerades av Pstq hela rundan. Annorlunda gung. Pstq är dock skön.
/Spring väl
Vilken föräldratyp är du?
12 år sedan
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRaderaDu imponerar på din egen fru!
SvaraRadera