
Årets första distansrunda är avklarad. De 11 kilometerna i slask avverkades på 66 minuter blankt och med en medelpuls på 163 slag i minuten. Detta var även årets första runda med min gamla pulsklocka som legat och samlat damm i en låda. Känns kul att börja använda den igen. Ytterligare en morot att snegla på när det går tungt och är långtråkigt i spåret.
Lägger även in en liten karta på min "runda". Det är 600 meter fram till slingan som i sin tur är 1400 meter. I vanliga fall springer jag 4 varv (6800 meter), men idag slog jag alltså till med hela 7 varv.
Vad gäller formen så kändes benen mycket piggare idag även om de två sista varven gick mycket på vilja. Skönt ändå att jag utan problem kan ge mig ut på lite längre distanser utan att kroppen protesterar allt för mycket. Nu gick min puls precis ner under 100-strecket, 8 minuter efter hemkomst. Vet ej om detta är en normal återhämtning, men det kan ju vara kul att jämföra denna tid lite längre fram.
Denna runda genomfördes för övrigt ackompagnerad av Jurassic 5. Skönt gung!!!
/spring väl
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar