tisdag 27 januari 2009

Runda 12 (mössans återkomst)

Idag blev det 8.2 kilometer igen. Dessa kilometer sprang jag på 44 minuter och 20 sekunder. Min medelpuls låg på 167 slag i minuten och den gick ner under 100 efter 4 minuter och 50 sekunder.

Idag var mina ben riktigt pigga! Det kändes faktiskt som om jag hade kunnat hålla detta tempot (5.24 per km) i en bra bit till. Fortsätter jag förbättra mig i samma takt kommer varvet definitivt springas under två timmar. Det var längesen jag kände mig så här sporrad!

Sen har jag äntligen hittat min löparmössa igen! Den hade sprungit lååångt in i garderoben och gömt sig... Kanske tycker han inte det är lika kul att hatta runt i spåret som jag!?


Musiken som min ipod levererade till mina öron idag bestod av underbara DJ Shadow. Tunga trummor som angav takten.

/Spring väl

1 kommentar: