tisdag 13 januari 2009

Runda 6

Idag blev det en normalrunda på 6.8 km. Den avverkades på 37 minuter och 32 sekunder med en medelpuls på 165 slag i minuten. Det tog 6 minuter för min puls att komma under 100 efter rundan.

Vad gäller dagsformen så kändes kroppen väldigt pigg, särskilt med tanke på förra veckans hårda schema med två rundor på 11 km. Det enda jag kan gnälla på är att båda mina lilltår är lite ur form. De har båda drabbats av vansinnigt stora blåsor nämligen. Men det är inget som lite compeed inte kan råda bot på...



I mitt förra inlägg var jag lite orolig för hur det skulle kännas att spela inomhusfotboll dagen efter min tuffa distansrunda med K. Med facit i hand visade det sig gå alldeles utmärkt. Det var också väldigt roligt att kunna göra mig själv rättvisa på planen för första gången denna säsongen. Innan har min kondition varit riktigt usel och jag har mest lufsat runt på planen utan att göra någon glad. Allra minst mig själv. Ytterligare en morot för att fortsätta min träning med andra ord!

Nu skall jag duscha och sedan tvätta mitt underställ som börjar lukta lite väl unket.

Rundan idag ackompanjerades av NAS. Ett mycket bra val av musik om jag får säga det själv.

/Spring väl

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Älskling, det finns datorer med filter mot sånt här...

    SvaraRadera
  3. Ungefär här försvann 50% av alla potentiella läsare. Kort på dina sargade fötter Calle- lite bloggetikett tack! Vad skulle tant ribbing säga?

    SvaraRadera